یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

مراحل تولید شمش روی صنعتی

۳ بازديد

شمش روی برای طیف گسترده ای از کاربردهای مختلف مناسب است که به لحاظ خواص کاربردی و مهمی که دارد بسیار محبوب می باشد. استحکام و سختی، واکنش پذیری و همچنین شکل پذیری مناسب از دلایل محبوبیت این فلز هستند. از کاربردهای مهم آن می توان به گالوانیزه کردن فولاد، تولید آلیاژهای برنج و نقره، تولید مواد شیمیایی و ... اشاره کرد. 

مراحل تولید شمش روی

مرحله الکترولیز

در این مرحله، یون‌های روی موجود در محلول سولفات فلز تصفیه شده، در کاتد توسط جریان الکتریکی یک‌سو احیا شده و بر سطح کاتد آلومینیومی ترسیب می‌شوند. پس از گذشت ۲۴ ساعت، ورقه‌ها از سطح کاتد جدا می‌شوند.

واحد تولید کنسانتره

در این واحد، فیلتر کیک‌های پسماند لیچ حاصل از فرایند تولید شمش که دارای عیار پایین هستند، با استفاده از فرایند شستشو و رسوب‌گذاری، استحصال شده و با کربنات سدیم به کنسانتره روی با عیار بالا تبدیل می‌شوند.

مرحله انحلال

در این مرحله، روی موجود در کنسانتره با اسیدسولفوریک واکنش داده و به‌صورت محلول سولفات در می‌آید.

مرحله تصفیه

در مرحله تصفیه، ناخالصی‌های موجود در محلول، مانند یون‌های دوظرفیتی کبالت، نیکل و کادمیوم، از طریق واکنش‌های شیمیایی جداسازی می‌شوند.

مرحله ذوب و ریخته‌گری

در این واحد، ورق‌های روی تولیدی در واحد الکترولیز به‌وسیله کوره دوار ذوب شده و به شمش تبدیل می‌شوند. سپس شمش‌ها در بندیل‌های یک تنی بسته‌بندی و آماده عرضه به بازار می‌شوند.
پارس بوته یکی از برترین برندها در زمینه فروش شمش روی دست ساز و صنعتی باکیفیت همراه با قیمت تمام شده مناسب است. مشتریان عزیز می توانند با خیال راحت انواع شمش روی با درصد خلوص متفاوت و تعداد مشخص در هر باندل را خریداری کنند.
https://parsbote.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.